وبلاگ تخصصی در زمینه نرم افزار و مطالب متفرقه

وبلاگ اهل قلم
  • ۰
  • ۰
  • امروز دنیا به سمت استفاده از موشن گرافیک یا طراحی ویدئو موشن در تمامی جوانب زندگی است. یک مثال ساده از مقرون به صرفه بودن موشن گرافیک باید به موشن گرافیک پرزنت اشاره داشت. شما با تولید یک موشن گرافیک می توانید برای تعداد زیادی از مخاطبین خود یک موضوع را به جذابترین شکل ممکن بارها و بارها تکرار کنید. اما در صورتی که از این پتاسیل استفاده نکنید مجبور هستید یک مطلب تکراری را هر بار تکرار کنید و این ممکن است بعد از مدتی برای مخاطبین و حتی خود شما کسل کننده باشد. طراحی ویدئو موشن به ترکیب موشن گرافیک و فیلمبرداری گفته می شود . با متحرک سازی وکتور ها و عناصر ثابت با استفاده از نرم افزار های گرافیکی نظیر افترافکت ( After Effect ) و ... می توان موشن حرفه ای و متناسب با کسب و کار خود طراحی نمایید.

    طراحی موشن گرافیک چیست و چه نوع خدماتی را شامل می‌شود؟

    طراحی موشن گرافیک (Motion) به ویدئوهایی گفته می‌شود که پیام خود را در قالب محتوای تصویری و متحرک منتقل می‌کنند. چنین محتوایی جذاب‌تر و تأثیرگذارتر از محتوای متنی است، چون مخاطب را درگیر می‌کند؛ بنابراین پیام موشن را سریع‌تر و بهتر درک می‌کند.

    موشن‌ها را می‌توان روی کامپیوتر، موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌هایی تماشا کرد که قابلیت پخش ویدئو دارند. وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کامپیوتری و موبایلی مانند اینستاگرام که قابلیت نمایش ویدئو دارند هم می‌توانند موشن پخش کنند.

    در واقع به متحرک‌سازی تصویرها که به‌طور معمول با صدا و شاید متن متحرک همراه می‌شود، موشن‌گرافیک یا به کلام صحیح‌تر، موشن‌گرافیکز (Motion Graphics) می‌گویند. البته در فارسی به آن موشن‌گرافی هم می‌گوییم. انواع ساخت موشن گرافیک هم وجود دارند که در ادامه به کارکرد هرکدام اشاره می‌کنیم. همچنین می توانید برای انتهای کار موشن گرافیک خود، ساخت لوگو موشن داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید لوگو خود را به شکل خاص تری ایجاد نمایید و باعث افزایش مخاطب و تبلیغات موثرتری خواهد شد. لوگو موشن یا لوگو اینترو به متحرک ساختن لوگو گفته می شود.

    بازار کار موشن گرافیک در ایران چگونه است؟

    سوال مهم دیگری که پیش از یادگیری موشن گرافیک مطرح می‌شود، این است که چطور می‌توان آموزش‌های این دوره را به پول تبدیل کرد و بازار کار این عرصه چقدر گسترده است؟

    همین که شمار افراد زیادی در پی یافتن راهی برای یادگیری ساخت موشن گرافیک هستند، خودش بیانگر بازارکار گسترده این حوزه است.

    در توضیحات تکمیلی هم باید ذکر کرد که قیمت مناسب محصول تولید شده و البته کیفیت بالای آن از جمله پارامترهای موثر برای دریافت پیشنهادی بیشتر برای تولید موشن گرافیک خواهد بود

  • ۰۰/۰۱/۱۶
  • arf njm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی